ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Såna där skillnadsbilder ...

2011-07-08 13:40:00 / 7 kommentarer ..


Det är alltid någon som frågar efter skillnadsbilder. Hur Smirre såg ut när han kom och hur han ser ut nu. Och jag kan säga att Smirre var bra musklad när han kom, och är precis lika bra musklad nu. Någon skillnad i kroppen har han iaf inte fått sedan jag fick honom. Visst har han blivit starkare i mellangångarter och sånt där. Men det blir han ju för att vi fortsätter att träna honom. Det enda som har hänt sedan jag fick honom är att jag har lärt mej rida honom. Jag rider honom mycket bättre nu än i början, så om det är några skillnadsbilder jag ska lägga upp, är det väl skillnad i ridningen.

Okej, nu ska jag vara helt ärlig. What´s the point med skillnadsbilder?! Jag tycker såna där skillnadsbilder är väldigt löjliga. Man lägger upp bilder när man sitter på hästen när den var 5 år, och så lägger man upp en bild när den sen var 8 år. Ja men det är väl klart att hästen har ändrats i musklerna ? Vad trodde man liksom ? Hästar växer väldigt mycket, och ponnyer växer väldigt länge. Så den där ponnyn skulle oavsett om den blev tränad eller gick på lösdrift hela dom 3 åren fått muskler och förändrats.
Sen fattar jag inte VARFÖR man lägger upp såna bilder.

"Kolla vad mycket muskler han har fått" Ååh, kul för dej! Men vi andra bryr oss faktist inte. Visst kan det vara kul att se själv att man har musklat sin ponny. Men när man lägger ut det för att "få någon annans godkännande" är det bara töntigt. För det är ju det de handlar om, man lägger ju ut såna bilder för att folk ska skriva att man har gjort ett bra jobb, att han har fått mer muskler och förändrats i kroppen, för att man själv ska kunna tycka att man rider ponnyn bättre än vad ngn annan har gjort. Då har man låg självkänsla enligt mej. Man vet själv om man gjort ett bra jobb med ponnyn och man ser själv om han har fått mer muskler och man känner själv om man tycker att man rider ponnyn bättre än ngn annan gjort. Man behöver faktist inte lägga ut bilder på internet och visa hela världen vad mycket muskler ens ponny har fått. Jag lovar att du mår precis lika bra om du struntar i det än om du lägger ut dom. ;)

Smirre har förändrats sedan jag fick honom. han har blivit starkare och han och jag har jobbat ihop oss mer så vi har blivit bättre, tillsammans. Och det ser man på bilder.
Sen har han väl fått mer muskler, men det är för att han har blivit äldre och vi har fortsatt att träna honom. Det är väl självklart att om man tar upp där förra ägaren avslutade får ponnyn mer muskler ?!


Dessa bilder är från förra året.

Kommentarer
Anonym

Det hanldar inte alls (Inte ofta iaf) för att "få någon annans godkännande", jag lägger ut skillnadsbilder och jag ser inget fel med det ....

2011-07-08 17:29:42
Maja

Man har väl en blogg (hästblogg iaf ;P) för att kunna berätta om sitt liv med hästen och för att kunna berätta vad som händer? Då tkr jag skillnadsbilder är väldigt bra att ha så man ser vad som hänt.

Det tkr jag är kul även om förändringen har med ryttaren att göra eller ngt annat. :)

Men du får ju såklart tycka vad du vill ^^

2011-07-08 19:09:48

Hej! Angående skillnadsbilder, jag fick en häst för 3år sedan (då var han 10år) och såg mer eller mindre vanvårdad ut med inga gångarter. Det jag vill visa med mina bilder och filmer på nu och då är att jag vill att andra skall blit motiverade samt förstå att det inte är försent börja om på nytt. Vi gick från Lätt till MSV klass på ett år, och han har aldrig varit på en tävlingsbana innan! Mvh E

2011-07-08 21:23:08

men det betyder inte att ALLA tänker på musklaturen? bara för att man lägger upp skillnadsbilder betyder det inte att man tänker på muskler. tex när jag la upp såg man att jag var mycket mer efter i sprången och drog henne i munnen, men nu är jag mer eftergiven i handen fått bättre hoppsits och känner distansen mer. det kan man ju se på bilder, sen så behöver man ju inte få andras godkännande heller. väntar inte direkt på en kommentar som säger din häst har musklats! väntar inte pån något alls direkt, kul och visa att man lärt sig mycket att rida från början och sen nu då. :)

2011-07-08 21:48:42

men det betyder inte att ALLA tänker på musklaturen? bara för att man lägger upp skillnadsbilder betyder det inte att man tänker på muskler. tex när jag la upp såg man att jag var mycket mer efter i sprången och drog henne i munnen, men nu är jag mer eftergiven i handen fått bättre hoppsits och känner distansen mer. det kan man ju se på bilder, sen så behöver man ju inte få andras godkännande heller. väntar inte direkt på en kommentar som säger din häst har musklats! väntar inte pån något alls direkt, kul och visa att man lärt sig mycket att rida från början och sen nu då. :)

2011-07-08 21:48:55
Anonym

Du borde nog läsa igenom texten en gång till. Du skriver liksom emot dig själv. Och skillnads bilder, finns det något bättre? :)

2011-07-08 23:26:17

Anonym :

VART i texten skriver jag emot mej själv ?

2011-07-09 00:06:57
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!