ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

tävling dag 1

2011-07-29 22:09:13 / 0 kommentarer ..


Idag tävlade jag ju somsagt! En LA:1a endast.
På framridningen var han fin ibörjan, men så slängde han ut tungan och höll på för han blev lite sur. Men fixade det ganska snabbt men jag vågade knappt ta i honom sen. Vart även jättestressigt. Vi hade tänkt börja skritta kvart över och då hade vi räknat ganska tight, men allt blev försenast så vi började inte skritta förrens halv ... :s så jag red fram i kanske 20-25 minuter ? (varav 15-20 minuter var skritt).

Inne på banan var han helt okej fin. Jag tyckte först att jag hade jättestora missar, han taktade före galoppen, spårade inte helt i galoppvolten, tog min ena halvhalt lite för bra inför en galoppfattning så det blev ett nästan avbrott till skritt osv... men när jag kollade på filmen syntes inte missarna såååå ydligt som det kändes. Överlag var väl känslan helt okej, men jag var så sjukt missnöjd när jag kom ut för jag hade sumpat värsta chansen. Trodde jag skulle ligga på 55 % , då jag bara koncentrerade mej på missarna. Så jag ville inte höra mina %. Skrittade av honom länge och efter 30 minuter hämtade mormor mitt protokoll. Jag vart glad och lättad när jag såg att vi fick 65,263%. Och det är bra tycker jag då domaren är väldigt känd för att vara hård på poängen.
Låg länge på placering men blev tillsist nerputtad så jag hamnade andra utanför elr nått. Och jäklar vilken konkurrens säger jag bara! Helt sjukt vad fina ponnysar! På framridningen tänkte jag bara "shit!". Men det var jätte tight på prislistan. det var jag och en till på 65, två på 66, två på 67,en på 68 och en på 69 så jag var inte långt efter. Det var inte många poäng som hade behövts för att komma på placering för min del. Men men, det känns inte ens surt trotts att jag ofta blir lite sur över någon poängs skillnad. Vi har ingen chans mot vissa, så är det.

Imorron, då jäklar ska jag rida BRA! rida ordentligt och inte så dåligt som jag red idag!



Bjuder på någon bild från i vintras. Vinst på 72% (: (Ska rida lika bra imorron som jag red då!)

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!