ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

kvällstur

2011-06-26 21:00:00 / 0 kommentarer ..


Jag råkade sommna i soffan med datorn i em precis efter att jag publiceat det senaste inlägget hehe ...
Sov gott gjorde jag fram till klockan 6-halv 7 ungefär. Blev då väckt av pappa, åt lite och sen åkte jag och mamma ner till stallet igen. Smirre stog ut så gick och hämtade honom. Tränsade och skrittade iväg med Bisca på släptåg. Superduktiga båda två! Var ute i kanske 45 minuter, skön lugn skrittur i sommarkvällssolen med andra ord.
I stallet igen höll vi på ganska länge. Köpte nya lindor (som ni ska få se senare) som jag testade om dom var förlånga, anpassade och klippte av dom lite. Borstade, fixade i boxen och till sist började jag att fixa med manen som vuxit mycket på senaste tiden och blivit alldeles för lång! Jag brukar använda en trimsax och fixa manen med, gör ungefär som när man rycker manen fast man rycker aldrig bort hårstråna. Jag fattar inte hur vissa kan klippa sina manar bara rakt av sådär ? Det är ju sjukt fult! Varför liksom ? Visst det går fortare att bara klippa av den med en sax rakt av, men det är bara lateri. Och om man har en häst som blir öm av att man rycker manen kan man ju ha en trimsax som jag då Smirre blir öm om man rycker hans man. Det är ju 1000 gånger snyggare om man använder trimsax som jag och inte om man klipper rakt av.



titta vad lång den var ...


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!