ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Full fart

2011-03-24 21:11:27 / 0 kommentarer ..


Varit igång hela dagen! Äntligen hemma, eller vad man ska säga ;)
Hoppträningen gick iaf superbra! red inge markarbete alls utan hoppade fram och så som det är på tävling. alltså, ngr gånger på räcke, oxer och så red vi ngr linjer och sen en bana.
Smirre var väl framme för skänkeln och lyssnade hela tiden. Bjöd ordentligt mothindren men inte så att han stack iväg. taxerade in sej själv (han är ju inte så mycket hoppad så har fått hjälp honom tidigare, vilket inte gott så bra haha ...) och fick till luftiga och runda språng.
Banan är det som jag är mest nöjd med! Låg väl inte så högt, 90 kanske. men ändå! Hoppade tigerlika språng (kändes iaf som det! ;) ) och  var med hela tiden! Kom strot på en oxer som gjorde att han snubbla till i landningen som gjorde att vi kom galet fel på kombinationen. Men ponnyn med ett hjärta av guld hoppade ändå! Dock så hann jag inte få tillbaka honom efter kombin och styrde rakt på hinderstödet på räcket som låg ngr galoppsprång ifrån. han kunde hel enkelt inte hoppa i det läget, så jag styrde förbi honom. Miss från mej. Så hoppade om kombinationen och fortsatte resten av banan som var klockren!
Och vet ni vad ?! Mamma filmade ju , och när jag kollade på filmerna var mina skänklar helt stilla! Amazing! Precis som när jag red Puff förut. Då rörde dom sej inte en millimeter. Nu åker som bak hela tiden. Men inte idag inte. Hehe något stolt faktist ;)

Dirkekt efter träningen åkte jag till tjejgruppen på vävarn. var där ända fram till nio. Bättre slut på dagen var svårt o tänka sej ;)

Nu blev det lång text :(



titta på mina skänklar på det här hindret, frå förra eller förförra träningen, åkte inte alls bak så mycket! :D

Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!