ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Tvkväll

2011-03-25 21:50:55 / 0 kommentarer ..


Kom hem för ett tag sedan. Har kollat på tv och ätit våfflor (L)
Smirre gick superbra på träningen! Var lång och låg redan när jag tog tyglarna och skrittade honom på kort tygel. Dessutom hade han superbra skritt på kort tygel. Jämt när man tar den bli han suuuuperspänd och får undertramp, men idag hade han en hovs övertramp! Somsagt var han lång och slåg från början. Sen började träningen och vi red på volten, längde stegen på öppna delen och sammlad trav på andra delen av volten. Gud vad jag fick jobba! Är faktist jätte jobbigt att rida i sammlad trav, iaf på Smirre. Sen red vi lite 8 volter i hörnen och vände snett igenom. Då började han komma upp i formen. Sen tränade vi på att rida på meddelinjen och göra först 10 m volt åt höger och sedan vänster. Faktist riktigt svårt att få till det bra. Han var så lösgjord då så man var tvungen att rida med minismå hjälper, annars blev det pannkaka. När han släpper efter bli han så villig till allting så om man tar pyttelite i vänster tygel och sitter till lite extra på vänster sittben så svänger han direkt och gör en 3 m volt istället för 10 haha! Men gud vad det är roligt att rida Smirre! Den som inte ridit på honom har verkligen missat ngt, har faktist (helt ärligt) aldrig ridit en roligare häst!


Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!