ANNONSER KAN DU SÄTTA HÄR

Hiss

2011-05-29 16:00:00 / 0 kommentarer ..



Jag hissar ponnysar som har en tjock och fin panlugg. Ser sååå mycket bättre ut om den är lång, tjock och fin än om dom bara har en tunn liten föltuss mellan öronen. Och så mycket sötare! Dock får den såklart inte vara för lång. Brukar "dra en linje" mellan där Smirres ögon börjar och slutar. Ungefär så lång ska den vara tycker jag!
Om Smirres pannlug är en aningens förlång är jag där direkt med saxen och klipper ;) Fint ska det vara! Nej men är den förlång ser det inte heller snyggt ut haha!

Självklart finns det undantag. Ponnysar med en liten tuss mellan öronen kan såklart oxå vara söta (dom är dom offtast sötast med lång pannlugg) och hästar med en mil lång pannlug (tex friser eller dartmoor brukar ha lång pannlugg) är såklart söta med det. Såna ska man inte klippa!

Är dock väldigt färsiktig med att klippa hår på Smirre, klipper tex väldigt väldigt sällan hans öron (kan inte minnas att jag gjort det någon gång ens) , eller han svans, hovskägg etc ... Djur är djur och om dom behöver sådant ska man inte klippa bort det!

Både Smirre och Puff har(hade) en väldigt fin pannlugg! och försök att tänka er hur Smirre eller Puff hade sett ut med en såndär tunn liten tuss bara ...




Kommentarer
Denna designen är skapad av Nathalie Mattsson på www.aportion.spotlife.se, och är till för allmänt bruk!

NAMN Kom ihåg mig?

EMAIL

BLOGGADRESS

KOMMENTAR:

Trackback

  Här får du följa mig, Irma, och min ponny Enets Smirnoff i med- och motgångar!
  

Jag heter Irma, är 14 år och har en egen ponny som heter Enets Smirnoff. Han är född 2003 och e. Rodlease Dancing Gold. Vi tävlar i mestadels dressyr, men även hoppning och ska antagligen debutera fälttävlan i sommar. Vill du läsa mer om mig och Smirre? Tryck på 'Läs mer om mig' här under!


Ladda ner en gratis bloggdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!